piąty dzień na Maderze.

Kolejnego dnia wykupiliśmy sobie wycieczkę w góry na przełęcz Eira do Serrado i Curral da Serra, czyli Doliny Zakonnic. Dolina swoją nazwę zawdzięcza siostrom zakonnym, które schroniły się w tym niezwykłym wąwozie przed najazdem piratów.

Z samego rana podjechał po nas pod hotel autobus i zawiózł nas na parking  z którego ruszyliśmy w drogę liczącą 15 km .

Przed startem dostaliśmy kijki do chodzenia po górach (bardzo wygodna sprawa) oraz latarki.

Na początku myślałam, że będę musiała dokupić sobie jakieś grube skarpety tak było zimno, ale jak ruszyliśmy to na szczęście już było ok. Słońce grzało, chociaż chwilami tak wiało, że myślałam że zaraz spadnę w przepaść.

Krajobrazy porażały swoim pięknem. Trudno opisać to słowami, wystarczy popatrzeć na zdjęcia.

Chociaż tępo naszej grupy było niesamowicie szybkie i chwilami trudno było nadążyć przez co czuliśmy się mega zmęczeni to czuliśmy się równie szczęśliwi. Te widoki naprawdę zachwycały, miejsca w których kiedyś spływała lawa teraz tworzą szlaki turystyczne co jest naprawdę fantastyczne.

Szlaki chwilami prowadziły bardzo blisko skarp, jeden niewłaściwy krok i można było stoczyć się w przepaść. Ale spokojnie – w większości miejsc były zrobione ‘płotki’ żeby można było się przytrzymywać. 🙂

Po tym dniu skóra schodziła nam z całych twarzy, najbardziej z nosa i czoła 😀

Wieczorem udaliśmy się tylko na pyszny obiad i poszliśmy spać 🙂

20160713_225700

Pyszna ryba z bananami. Polecam. Jak tylko znajdę czas i jakiś dobry przepis mam zamiar zrobić ją w domu 🙂

Pozdrawiam

i zachęcam do oglądania filmiku